Liceu

Liceu, – cimitir
Al tineretii mele –
Pedanti profesori
Si examene grele…
Si azi mă-nfiori
Liceu, – cimitir
Al tineretii mele!

– Liceu, – cimitir
Cu lungi coridoare –
Azi nu mai sunt eu
Si mintea mă doare…
Nimic nu mai vreau –
Liceu, – cimitir
Cu lungi coridoare…

– Liceu, – cimitir
Al tineretii mele –
In lume m-ai dat
In valtorile grele,
Atat de blazat…
Liceu, – cimitir
Al tineretii mele!

(de George Bacovia)

„dar , insa, totusi”, eu sunt de parere ca, in timpul liceului, petrecem si multe clipe de neuitat:

The URI to TrackBack this entry is: https://blogdeprofesori.wordpress.com/2009/09/19/liceu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 comentariiLasă un comentariu

  1. Chestiunile lingvistice nu fuseseră complet rezolvate, îngăduind un ‘surfing al cunoaşterii’ în Limba Română. La 1900, Limba Română nu era încă prilej de infinită bucurie nici măcar în şcoala din Vechiul Regat.

    Aceasta este de fapt mărturia lui George Bacovia : « Liceu, – cimitir/Al tinereţii mele -/Pedanţi profesori /Şi examene grele…/Şi azi mă-nfiori/Liceu, – cimitir/Al tinereţii mele! ».

    Era un timp de Belle Époque, când se dezvoltau comunităţi epistemice într-un anarhism constructiv, şi unde cunoaşterea era un real prilej de bucurie.

    În acele comunităţi epistemice anarhice din Belle Époque s-au construit automobilul şi avionul. Cred că o reală reformă dedicată învăţământului preuniversitar trebuie să reconstruiască liceul ca pe o comunitate epistemică.

  2. O initiativa ce trebuia continuata!
    Iar punctele de vedere vor fi cu siguranta diferite.
    Astept articolele despre …, iti dai seama!

    Poate o sa propun si eu ceva intr-o zi, e un subiect care ma arde de pe vremea
    cand psihopedagogia nu mi se parea o tortura ca celor mai multi colegi 😦

  3. @blogideologic

    Bine ai venit si iti multumim pentru primul tau comentariu, aici pe blogul pro-educatie;

    @Meet The Sun

    De abia astept propunerea ta; daca vrei poti sa ne trimiti chiar un articol intreg si il publicam cu semnatura „Meet The Sun”-asta pentru ca vrem sa devenim o adevarata comunitate „pro-educatio”; asa ca cu cat vom fi mai multi, cu atat vom fi mai buni;
    Iti multumim si tie pentru acest comentariu;

  4. Intradevar, liceul e cea mai frumoasa perioada din viata unui om, oricare ar fi el. Aici se fac cele mai frumoase relatii, aici iti cunosti cei mai buni prieteni, aici incepi sa vezi cum e viata !


Lasă un răspuns

